هشت پله تا ملاقات موفقیت

4 نوامبر 2015

همه ما دوست داریم فرد موفقی در زندگی باشیم، اما چه کارهایی ما را مطمئن می‌سازد که موفقیت و کامیابی در زندگی آن‌قدرها هم که فکر می‌کنیم سخت نیست؟ برای این کار هیچ رازی وجود ندارد، بلکه فقط بیشتر عقل سلیم، افکار مثبت و طرز برخورد و ابتکار عمل به علاوه آگاهی ودرک لازم است. در این مطلب به چندین نکته برای هدایت شما به سوی موفقیت، اشاره شده است.

۱- برای رسیدن به کمال نزاع نکنید: هرگز سعی نکنید که بی‌عیب و نقص باشید، زیرا هیچ کس در این دنیا عالی نیست. برای خود یک استاندارد و هدف را تعیین کنید و مسئولیت‌ها و یا کارهای خود را در حد توانایی‌هایتان به بهترین شکل انجام داده و از آن راضی باشید. زمانی که این تلاش را به بهترین نحو انجام دادید، همه چیزهایی که شما یا هر کس دیگری به دنبال آن بوده‌اید را می‌توانید به دست آورید.

۲- خودتان را باور داشته باشید: خلق راهکارهایی که شما را بیشتر از خودتان آگاه می‌سازد و آن‌چه شما را قادر به دست‌یابی به آن می‌کند را بالا ببرید. چنان‌چه به خودباوری برسید و بتوانید آن را به دست آورید، بیشتر به سمت کامیابی در هر آن‌چه انجام می‌دهید، متمایل خواهید شد.

۳- پشتکار داشته باشید: پشتکار و اراده چیزهایی هستند که برای رسیدن به موفقیت ضروری هستند. اگر در اموری که برای آن تلاش می‌کنید تسلیم نشوید، در نتیجه به راحتی می‌توانید جلوی شکست را بگیرید.

۴- در زندگی خود تغییر ایجاد کنید: اگر نسبت به آن‌چه هم اکنون در زندگی دارید و یا هستید رضایت کافی ندارید، تنها کسی که می‌تواند موقعیت زندگیتان را تغییر دهد، خود شما هستید. این تغییرات ممکن است تغییر چشم‌انداز در زندگی، تصویر شما از خودتان، برتری‌ها یا فعالیت‌های شما باشد. شما در این موارد نباید کسی را به غیر از خودتان سرزنش کنید و این تنها خود شما هستید که قدرت ایجاد تغییر را دارید.

۵- هر چه بکارید همان را درو می‌کنید: هر چقدر برای به دست آوردن اهداف خود در زندگی تلاش کنید، به همان میزان به موفقیت می‌رسید. اگر شخصی مفید، صادق، درستکار و مثبت هستید، پس به همان میزان پشتوانه در مسیر رسیدن به موفقیت خواهید داشت که به خصوص در محل کارتان، به کامیابی دست یابید.

۶- نمی‌توانید به تنهایی به کامیابی دست یابید: همه افراد موفق برای رسیدن به موفقیت‌هایی که به دست آورده‌اند، تا اندازه‌ای به دیگران تکیه می‌کنند. همه انسان‌ها مهارت‌ها، استعدادها و توانایی‌های متفاوتی دارند که وقتی با هم ترکیب شوند، به موفقیتی منحصر به فرد تبدیل می‌شود.

۷- روی خودتان تمرکز کنید: همه ما برای تمرکز بر خود احتیاج به یک روز استراحت داریم تا برای این که بتوانیم به آن‌چه که دوست داریم به دست آوریم بپردازیم. با این کار قادر خواهیم شد تا تأثیر زیادی در دستیابی به نتایج بهتر در کارها گذاشته شود.

۸- اهداف و آرمان‌ها را مشخص کنید: در نظر گرفتن اهداف و آرمان‌ها برای خودتان، می‌تواند شما را در موفقیت برای هر آن‌چه که برگزیده‌اید، یاری نماید. این اهداف می‌تواند به صورت روزانه، کوتاه مدت و یا بلند مدت تعیین گردد که برای آرمان‌های کوتاه مدت یک ماه و برای اهداف بلند مدت حداقل شش ماه زمان درنظر گرفته شود. همیشه اهداف واقع‌گرایانه داشته باشید و زمان را براساس رسیدن به آن برای خود تنظیم کنید. بر اساس اصولی منظم اهداف خود را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید آن‌ها همیشه قابل دست‌یابی هستند.

بر آن‌چه که می‌خواهید به دست آورید تمرکز کنید؛ به جای فکر کردن به مسائل منفی یا آن‌چه دوست نداری، بر روی چیزهای مثبت و آن‌چه که دوست دارید آن‌ها را داشته باشید تمرکز کنید. به جای این که دل‌سرد شوید و تنها مشتاق آن‌چه که در پایان کار رخ می‌دهد باشید، همواره به رویدادهایی که در آینده اتفاق می‌افتند نظر کنید.