ما در دوحه هستیم

3 فوریه 2009

ضمن تشکر و قدردانی از خبرگزاری فارس به خاطر انعکاس خبر اعزام تیم ۱۰ نفره ما که میتوانید آن را در این لینک بخوانید به اطلاع خانواده های محترم و دوستان عزیز میرساند که پرواز بدون تاخیر و در ساعت مقرر یعنی ۱۷:۰۰ انجام شد و در حال حاضر در فرودگاه شهر دوحه به سر میبریم.

پرواز بعدی ما صبح فردا ساعت ۷:۰۰ به مقصد شهر دارالسلام انجام خواهد شد.

—————————————————————————————

متن خبر منتشر شده در خبرگزاری فارس

‌پرچم جمهوری اسلامی ایران بر بام آفریقا افراشته می‌شود.

MS_107

خبرگزاری فارس: سرپرست تیم کوهنوردی احد خراسان گفت: به نمایندگی از همه ایرانیان همزمان با آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامی، صبح ۲۲ بهمن‌ ماه پرچم جمهوری اسلامی ایران بر بام آفریقا افراشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی گل‌محمدی ظهر امروز ساعاتی پیش از ترک خاک ایران به مقصد دوحه قطر برای عزیمت به تانزانیا در فرودگاه بین‌المللی مشهد به خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: این تیم ۱۰ نفره فردا از دوحه عازم دارالسلام در تانزانیا می‌شود تا از آن جا راهی قله کیلیمانجارو شود.
وی درباره اهداف این صعود گفت: نخستین هدف ما این است که ساعت ۹ صبح ۲۲ بهمن پرچم کشورمان را بر فراز بام آفریقا به اهتزاز درآوریم.
وی با اشاره به حضور صدها ساله ایرانیان در زنگبار گفت: هدف دوم ما این است که در مراسم ویژه اربعین که به شیوه‌ای خاص و مشهور به مدت سه روز در این بندر برگزار می‌شود، حضور یابیم.
وی با اشاره به اینکه سه تن از خادمان حرم رضوی عضو این تیم هستند، گفت: ما در مراسم سوگواری شیعیان در محفل معروف شاه خراسان که محل تجمع شیعیان است، شرکت می‌کنیم و حضور نمادین این سه خادم نشان از تعلق هر دو محفل به آقا علی بن موسی‌الرضا(ع) دارد.
سرپرست این تیم ادامه داد: ما سفیران سلام گرم ایرانیان به عزاداران حسین(ع) در آن نقطه آفریقا و سلام آنان به شیعیان کشورمان خواهیم بود.
وی با اشاره به صعود پیشین این تیم در سال ۸۴ به کیلیمانجارو گفت: اعضای جدید تیم برای برای نخستین بار پنج ماه قبل کفش کوه پوشیده و دماوند را فتح کردند که موجب اعتماد به نفس آنان شد‌ و امید به خدا به بام آفریقا صعود می‌کنند.
گل‌محمدی با اشاره به اینکه هزینه اعزام را خود اعضا پرداخته‌اند، گفت: با وجودی که توقعی نیست اما از مسئولان حتی برای خداحافظی نیز کسی حضور نیافته است.
وی با بیان این که در صعود پیشین یک مستند با نام «سلام آفریقا» توسط اعضا تهیه شد که در پنج قسمت در شبکه‌های خراسان و سه سیما پخش شد، گفت: این ‌بار با وجود پیشنهاد به آستان قدس رضوی برای همراهی یک فیلمبردار زبده با توجه به همراهی خادمان حرم رضوی با تیم،‌ این پیشنهاد با استقبال مواجه نشد.
گل‌محمدی در پایان از صاحب محفل شاه خراسان برای اعضای تیم مدد خواسته و اظهار امیدواری کرد این تیم سفیرانی واقعی برای فرهنگ ما باشند.