اعزام تیم کوهنوردی

4 ژانویه 2009

به اطلاع کلیه‌ی دوستان، هم‌نوردان و علاقه‌مندان ورزش مفرح و روح‌افزای کوهنوردی می‌رساند که تیمی متشکل از ۱۰ نفر، که در معنویت صعود به قله‌ی دماوند با یک‌دیگر پیمان برادری بسته بودند، امروز سه‌شنبه ۱۵/۱۱/۸۷ در پی محقق شدن دو هدف بزرگ مشهد را به مقصد کشور تانزانیا واقع در شرق قاره‌ی آفریقا ترک خواهند کرد.

هدف نخست این تیم، “صعود به قله‌ی کلیمانجارو” (بام آفریقا) و فتح این قله هم‌زمان با به صدا درآمدن زنگ سی‌امین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران (ساعت نه صبح ۲۲بهمن ماه) بوده و هدف دوم آن‌ها، شرکت در مراسم باشکوه و پرآوازه‌ی اربعین حسینی در جزیره‌ی زنگبار و حضور در جمع شیعیان و ارادتمندان اهل بیت و برپایی عزاداری برای سالار شهیدان در “محفل شاه‌ خراسان” می‌باشد.

حضور اسلام و ایرانیان در کشور تانزانیا و جزیره‌ی زنگبار که به قصد ترویج دین مبین اسلام پای در قاره‌ی آفریقا گذاشته بودند، به بیش از ۱۰۰۰ سال قبل باز می‌گردد. به همین دلیل شیعیان و ارادتمندان اهل بیت بیش از ۹۰% جمعیت جزیره‌ی تاریخی زنگبار را تشکیل می‌دهند. هر ساله شیعیان آفریقا به خصوص شرق آفریقا و جزیره‌ی زنگبار برای احیاء عزاداری سالار شهیدان با حضور دسته جمعی و گروهی در حسینیه‌ها و مسجد اصلی شیعیان زنگبار در محله “کیپوندا” در ایام محرم و صفر با سیاه‌پوش کردن منازل و اماکن خود به عزاداری می‌پردازند.

MS_88

شیعیان به مدت سه روز به صورت چرخشی با حضور در مساجد و حسینیه‌های متعلق شیعیان اقدام به سوگواری و سینه‌زنی می‌نمایند و با غبارروبی از این مکان‌های مقدس، یاد پدران و اجداد خود را که به ترویج دین مبین اسلام همت گماشته بودند، گرامی داشته و در عزای سالار شهیدان اشک می‌ریزند.

در جزیره‌ی زنگبار، مکانی به نام “محفل شاه خراسان” وجود دارد که این مکان در پنجاه متری مسجد مرکزی قرار داشته و با توجه به وجود ضریح نمادین علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و به علت دور بودن مسافت تا ایران اسلامی برای زیارت‌ بارگاه ملکوتی امام هشتم، شیعیان برای ادای سلام و عرض ارادت به این مکان مراجعه می‌کنند.

در ایام اربعین “محفل شاه خراسان” محل عزاداری و اطعام به عزاداران و فقراء و ساکنان جزیره‌ی زنگبار که «نیاز» نام دارد، می‌باشد و زنجیرزنان حسینی نیز ارادت خود به امام حسین(ع) را ابراز می‌کنند.

با توجه به این که سه تن از اعضاء تیم اعزامی، جزو خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و خانواده‌ی معزز شهدا بوده و تا کنون هیچ سفیر و پیام‌رسانی از آستان قدس رضوی برای حضور در “محفل شاه خراسان” در ایام اربعین حسینی اعزام نشده است، شرایط اعزام این تیم را به شکلی استثنایی و ویژه در آورده است.

امید است با حضور این سفیران معنویِ بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در جمع عزاداران، بتوانیم دل شیعیان و ارادتمندان اهل بیت را شاد نموده و انگیزه‌های بیشتری در دل آن‌ها برای سفر به مشهد مقدس و زیارت ثامن‌الائمه (ع) شعله‌ور گردانیم و شوق و ارادت قلبی شیعیان آفریقایی را به گوش همه‌ی مسلمین جهان نیز برسانیم.

اسامی اعضای تیم اعزامی

۱- مهدی گل‌محمّدی سرپرست تیم

۲- علیرضا رضایی مسئول هماهنگی

۳- حسن رضایی مسئول روابط عمومی و امداد

۴- هاشم رضایی مسئول امور مالی، تصویربردار

۵- عزت‌اله ظهوریان عکاس و روابط عمومی

۶- سعید درّی مسئول تدارکات و امداد

۷- عباس وجدانی عکاس و گزارش‌نویس

۸- حبیب جمعه‌زاده خراسانی گزارش‌نویس

۹- غلامحسین زاهدی تدارکات

۱۰- علیرضا کارگزاری تدارکات